WIZYTA W ROHATEC W CZECHACH 27.05 – 01.06.2012 r.

W ostatnim tygodniu maja wyruszyliśmy w podróż autokarową do Czech na ostatnią wizytę roboczą w ramach naszego projektu. Wyjechało łącznie 20 uczniów klas 4-6: Klaudia Lewita, Robert Czubik, Zofia Wojewódzka, Anna Kosińska, Kaja Karwacka Aleksandra Cichoń, Edyta Gorgol, Małgorzata Nowacka, Alicja Wachowska,Klaudia Okuniew, Jakub Tranbowicz, Białkowski Jakub, Nowacka Monika, Niewierowski Szymon, Marynicz Łukasz, Maja Kęsy, Kwinta Maciej, Dąbrowski Andrzej, Szczupacka Aleksandra, Klaudiusz Bronk
oraz 5 nauczycieli: Dyrektor Szkoły Wiesław Tranbowicz, Monika Burian
Monika Kęsy, Joanna Harasimowicz, Renata Gmurowska.

Część uczniów mieszkała w hotelu w Hodoninie a grupa 10 uczniów była goszczona przez rodziny Czeskie w Rohatec. Dzieci miały okazję poznać obyczaje, gościnność oraz umiejętności swoich czeskich rówieśników.

W pierwszy dzień po przyjeździe grupy partnerskie były podejmowane przez burmistrzów Rohatec i Hodonina, a popołudnie dzieci spędziły na poszukiwaniu skarbu, który zakończonył się wspólną dyskoteką.. Na następny dzień została zorganizowana całodniowa wycieczka krajoznawcza, która pozostanie na zawsze w naszej pamięci- jaskinie zwiedzane pieszo i łodzią, przepaść Macocha z jej tragiczną historią oraz piękny zamek – ostatnia siedziba rodziny Linchestein z otaczającymi go ogrodami pałacowymi.

Czwartek był bardzo pracowitym dniem. Rano uczniowie brali udział w zabawach integracyjnych oraz wykonali z puzli logo projektu, na którym zaprezentowali miejscowości, z których pochodzą. W tym czasie koordynatorzy projektu pracowali nad ostateczną wersją raportu końcowego. Po obiedzie rozpoczęliśmy próby do wieczorku kulturowego, w czasie którego każdy partner zaprezentował legendę ze swojego kraju. Legenda polska i hiszpańska były do siebie zaskakująco podobne (ależ ten świat mały – wszędzie żyły smoki…).

W międzyczasie uczniowie brali udział w nauce tańców innych partnerów co jeszcze bardziej zacieśniło nawiązane znajomości. Pod koniec zaśpiewaliśmy przy akompaniamencie gitar pani Moniki oraz Czeszki Olgi nasz hymn projektowy, który z takim wielkim zapałem wszystkie dzieci ćwiczyły w czasie wspólnych podróży autokarowych dzień wcześniej. O godzinie czwartej lokalny dom kultury zapełnił się lokalną społecznością, posłuchaliśmy tradycyjnych piosenek czeskich oraz obejrzeliśmy tańce przy muzyce granej przez czeskie dzieci, po czym nastąpiła prezentacja multimedialna szkół partnerskich, legend oraz hymnu . Spotkanie zakończyliśmy wręczeniem certyfikatów uczestnictwa oraz upominków dzieciom i nauczycielom.

Na następny dzień, w drodze powrotnej obiad zjedliśmy we wrocławskiej restauracji a Dzień Dziecka uczciliśmy zestawami z McDonalda (ku zaskoczeniu i radości większości dzieci – nawet tych już dorosłych).

Niestety, to był już ostatni wyjazd. Pozostaną wspomnienia oraz marzenia, że jeszcze kiedyś się spotkamy z naszymi przyjaciółmi…., odwiedzimy niezapomniane miejsca….

Informację sporządziła Pani Renata Gmurowska – koordynator projektu

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.