Wniosek firmy Szulc-Efekt sp. z o.o. o opublikowanie wniosku o udzielenie informacji publicznej na stronie gmin

Preambuła Wniosku: 
W naszym ostatnich wnioskach w 2016 r. – pytaliśmy Gminy/Miasta – w trybie Ustawy o dostępie do informacji publicznej – o stan faktyczny związany funkcjonującym oprogramowaniem w Urzędach.
Pytaliśmy również w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej – o aspekty związane z ochroną danych osobowych.

W przyszłości zamierzamy zapytać o zasady powierzenia przetwarzania danych osobowych innym podmiotom – w kontekście usług poczty elektronicznej – art. 31 ust 1. Ustawy o ochronie danych osobowych.

Interesuje nas to również w związku z planowanym – na 28 maja 2018 r. – zakończeniem vacatio legis – dot. Rozporządzenia (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (…)
W przedmiotowym Rozporządzeniu – znajduje się szeroki opis wykładni funkcjonalnej – związanej z intencjami Ustawodawcy. Trudno nie podzielić pewnych tez w nim zawartych: „Szybki postęp techniczny i globalizacja przyniosły nowe wyzwania w dziedzinie ochrony danych osobowych. Skala zbierania i wymiany danych osobowych znacząco wzrosła. Dzięki technologii zarówno przedsiębiorstwa prywatne, jak i organy publiczne mogą na niespotykaną dotąd skalę wykorzystywać dane osobowe w swojej działalności. Osoby fizyczne coraz częściej udostępniają informacje osobowe publicznie i globalnie.”

Ponadto:
Najwyższa Izba Kontroli w protokole pokontrolnym nr kap-4101 -002-00/2014 – ” (…) negatywnie ocenia działania burmistrzów i prezydentów miast w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji w urzędach, o którym mowa w § 20 rozporządzenia KRI. NIK stwierdziła nieprawidłowości w tym obszarze w 21 z 24 (87,5%) skontrolowanych urzędów miast, z których sześć oceniła negatywnie. (…)”

Uzyskane przez nas odpowiedzi – świadczą o tym, że w ciągu ostatniego roku – część Urzędów starała się wdrożyć procedury sanacyjne zmieniające stan faktyczny opisany w bardzo negatywnych opiniach zawartych w ramach wzmiankowanego protokołu NIK nr kap-4101-002-00/2014 – „(…) z lutego 2015 r. Duża ilość Gmin z dobrym skutkiem – zrealizowała – lub rozpoczęła realizować działania zmierzające do optymalizacji funkcjonującego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.

Pełna treść wniosku w formacie PDF

Print Friendly, PDF & Email